Nattrutiner

Det man hellst vill är ju att sitt barn ska sova hela natten! Eller iafl jag som är så trött om nätterna att jag ibland på morgonen inte har en anning om vilka tider eller hur många gånger hon åt under natten?

Men oftast ser de ut som så att hon får mat vid ca 23 tiden strax innan vi går och lägger oss, och då har hon varit vaken fram och tillbaka under kvällen, har liksom inga rutiner på hur mkt el lite hon sover på kvällarna, ibland somnar hon redan vid 21 och sover tills vi lägger oss i sängen ..
Sen vaknar hon nästa gång vid 03-04 tidn för mat och ny blöja, somnar om direkt och vaknar nästa gång mellan 07-08.. efter den matningen brukar hon få komma över till oss för annars vil hon inte somna om, men då sover vi till ca 10 :) Vilket mamma är otroligt glad för!

Så på natten äter hon med ca 3-4 timmars mellanrum.. men de kan variera, inatt fick hon mat vid 23 och vakna inte förens 05, de är ju 6 timmar och för ett par nätter sedan fick hon mat vid 21 somnade och vaknade inte förns 03:30 nästa gång :) Så hon har ju sovit 6-7 timmar mellan gångerna som mest :) Hur får jag henne och sova så jämt?

Alltså jag ska väl inte klaga, men jag längtar så sjukt mycket efter att få sova hela nätter! Men då är de endel som säger, "haha, de kommer du få vänta flera år på" ... de kan väl inte stämma? kanske på några få? men inte på min bebis, hon ska sova hela nätter snart :D




Kommentarer
mamma säger:

Passa på nu när ni är hemma, mormors ssäng rymmer fler än 2, Livia får gärna sova hos oss. Kram kram.

2011-12-13 | 17:57:49
Thess säger:

Jag vet precis vad du menar, jag längtar nåt enormt efter att få sova. Kevin sov hela natten från han var ca 6 mån tror jag men inte den här skiten, vet inte hur många gånger han vaknar... :P

2011-12-13 | 21:38:22
Bloggadress: http://linoubli.blogg.se/
Thess säger:

Åh så skrev jag jätte långt så försvann det.. du är iaf inte ensam om att inte få sova, nedkortat och bra ;)

2011-12-13 | 21:41:01
Bloggadress: http://linoubli.blogg.se/
Tessan säger:

Jag får fortfarande inte sova hela nätterna... om man har tur så kan man få sova en hel natt i veckan....

Men du vänjer dig snart de är en vane sak man lär sig jag fick in rutinen med nätterna och allt när stina typ var 4 månader...

2011-12-14 | 16:44:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback