Krabbelurer

Jag satt och kollade runt på nätet på olika recept, mest efter mat recept. Ville hitta någon ny, kul och god rätt, för de känns som att man har 5-6 olika mat rätter man oftast gör.. så tråkigt och just nu har jag så dålig fantasi.. Iallafall jag kom på något sätt in på Krabbelurer vilket jag inte ätit sen utflyckterna på dagis, kommer ihåg att det var mitt favvo mellan mål, så jag var ju bara tvungen och testa :) Hur lätt som hellst och fortförande lika gott!



Ingredienser:
2 ägg
1½ dl socker
4½ dl vetemjöl
1½ dl mjölk
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljpulver eller 1 vaniljstång

Så här gör du:
Vispa ägg och socker luftigt. Blanda de övriga torra ingredienserna och vänd ner i smeten tillsammans med mjölken. Klicka ut i smord stekpanna på medelhög värme tills bubblor bildas på ovansidan och undersidan är gyllengul. Vänd och stek andra sidan tills den är lika fin. Vänd de nystekta krabbelurerna i socker (kanel är också gott att blanda ner i sockret) genast. Man kan också ha sylt och vispad grädde till :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback