Jordemor

Idag var jag hos jordemor Therese för sista gången, hon ska nämligen sluta och börja jobba på ahus barselhotel, för er som inte vet vad de är så är ahus alltså sjukhuset som jag ska föda på, barselhotel (se länk) är dit man flyttas bara några timmar efter man fött om allt gått bra och man inte får komplikationer, de är som ett hotel där man får eget rum, alla har badkar, tv och stor säng. Man får hjälp med de man behöver och man kan ringa på personal och så, men man är lite mer för sig själv och har inte lika mycket personal runt omkring en. Där får även pappan sova över..
Skulle de uppstå komplikationer med mig el med barnet så hamnar man på barselavdelning på sjukhuset, de är mer som bb i sverige, fast här delar man rum och pappan får inte stanna på natten.  Så jag hoppas ju på att allt går bra och att vi hamnar på hotelet, och att jag kanske träffar Therese där för hon har verkligen varit super gullig :)

Iafl så såg allt bra ut, idag hade jag inga äggvite ämnen i urinen, bebisen's hjärta slog 138 slag i minuten och mitt blodtryck var som de skulle :) Sen skulle vi mäta magen, dom första 2 ggr jag var där så låg jag lite under kurvan, sen har jag följt den där kurvan ganska precis hela tiden till idag, idag låg jag där man ska ligga i ca v 37, alltså sf mått 33 .. min första tanke var "hjälp jätte bebis på G" .. eftersom patrik var en vacker klump på nästan 5 kilo så är de väl inte omöjligt :) men hon sa att de inte alls behövde betyda att bebisen var stor, hon kände att de var rumpan som låg väldigt högt upp på ena sidan men att de var gott om plats på andra sidan så de ska nog inte va någon fara, än iafl :) hehe Så bebis ligger alltså nu med huvud ner och rumpa upp.

Tiden går sakta men säkert, nu är de bara 43 dagar kvar :))

Kommentarer
Anonym säger:

Ojojoj, vad mycket info, riktigt härligt, man blir liksom med på ett sätt, haha, spännande. Skönt att höra att allt var bra med bäbisen och med dig också. Ja, du Ida väntan är lång, men det är det värt. Ha en skön kväll, kram mamsen.

2011-08-18 | 21:54:24
Camilla - Vardagslycklig säger:

Alltid lika kul att gå till barnmorskan och höra hur det står till i magen :). Den där BB avdelningen lät ju riktigt lyxig, håller tummarna för att allt går bra så du får hamna där!

2011-08-19 | 10:19:57
Bloggadress: http://vardagslycklig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback