Besök hos läkarn

Idag efter jobbet så hade jag tid hos min läkare för kontroll, lämnade urinprov, blodprov och vägde mig först på labbet och sen in till läkaren för att mäta magen, ta blodtryck och höra på lillans hjärta :) Slår som bara den, ca 148 slag i minuten och full rörelse där inne, läkaren försökte också känna om hon fixerat sig, men nej de har hon inte, men de var visst lite tidigt för de än, så de kommer nog :)

Angående urinen så var de tydligen äggviteämnen i det, så ska tillbaka på fredag och lämna urin igen, men hon sa att de är bäst om man lämnar morgon urin (de första liskom) men de är lite svårt och hålla sig en hel natt på jobb :P Sen prata vi lite om hur jag mår annars, jag mår ju bra, men berättade för henne att jag har känt som tryck i nedre delen av magen/ryggen och att magen blivit precis stenhård dom här dagarna jag jobbat så tyckte hon inte de var någe bra att jag fortsätter och jobba natt, som hon sa så är de ju inte så bra att jobba natt, speciellt inte efter vecka 28.. och nu när jag känt av lite i mage/rygg så tyckte hon att jag ska ta de försiktigt, "vi vill ju ha kvar bebisen så länge som möjligt inne i magen" som hon sa och de är ju helt sant, så fr.o.m idag är jag 100% sjukskriven i 2 veckor och efter de så har hon sjukskrivit mig 50%, så ska alltså testa om 2 veckor och jobba lite gran, men känns inte de bra så ska jag alltså va hemma helt till bebisen kommer .. de känns lite konstigt, men man vill ju inte göra något som inte är bra för bebisen ..

Ja så att så ligger de alltså till just nu, så idag vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på, fick lite lust på någon disney film så ska nog se pocahontas :) vi hörs senare! puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback