4 april

Godmorgon :)
Vakna tidigt idag, men de gör inget för jag är ledig! Har precis satt in en plåt med havre scones som jag ska äta till frukost, och hade vi haft en balkong i solläge just nu så hade frukosten blivit där ute för de är så himla fint väder :) så efter frukosten blir det dusch för att sen komma mig ut i solen..



Havrescones (2 personer)

2½ dl havregryn
3 dl vetemjöl
1/4 tsk salt
2 tsk bakpulver
2 dl mjölk
50 g margarin eller smör

Sätt ugnen på 250 grader. Blanda ihop havregryn, mjöl, salt och bakpulver. Smula ner margarinet i blandningen, tillsätt mjölken och arbeta snabbt ihop till en deg.
Forma degen till två runda kakor och lägg dem på en smord plåt, skåra kakorna korsvis med en mjölad kniv.
Grädda mitt i ugnen 10-12 minuter.
Jag hade faktiskt lite mindre havre gryn och smör och ersatte de med linfrö och olivolja :)


Ska jag va ärlig med en sak, bilden ovan är lånad,
här i mina nygräddade scones;
(10-min är lagom, inte 20)


botten var god :D

Kommentarer
sanna säger:

hahah det där tyckte jag och ricke var kul, du är så go Ida :) vi saknar er massor och tänker på er!!! puss!

2011-04-05 | 19:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback